لیلیه‌های جدید پوهنتون کابل افتتاح گردید

Anonymous (not verified)
شنبه ۱۴۰۰/۳/۸ - ۱۲:۵
ku

در نشستی که به مناسبت هفته تعلیمات مسلکی و تحصیلات عالی به روز پنجشنبه ۶ جوزای سال جاری با حضورداشت محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور، هیات رهبری وزارت تحصیلات عالی، هیأت رهبری وزارت معارف و اداره مستقل تعلیمات تخنیکی و مسلکی و شماری از استادان در ارگ ریاست جمهوری دایر شد لیلیه‌های جدید پوهنتون کابل و تعدادی از پروژه های بخش تحصیلات عالی که آماده بهره برداری بودند، توسط مسوولان پوهنتون کابل و نهادهای ولایات که از طریق ویدیو کنفرانس در این نشست وصل بودند، افتتاح شد.

دکتور محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور با صحبت در این نشست در رابطه به تغییرات مثبت در وضعیت تحصیلات عالی کشور نسبت به هفت سال گذشته اشاره نموده گفت: " امروز از نگاه نسلی سیستم تحصیلات عالی ما یک تغییر بنیادی و سرتاسری نموده و نسل نو اداره برنامه‌های تحصیلات عالی را به دست گرفته است". در تحصیلات عالی در بخش های نصاب، زیربنا و سایر عرصه‌ها تغییرات مثبتی به میان آمده است که ما را برای برداشتن گام های بزرگتر آماده می سازد. وی گفت امروز باید هر عضو معارف و تحصیلات عالی منحیث یک شهروند در قبال کشور مسوولیت ها و وجایب خویش را ادا نمایند.

همچنان امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری نیز در این نشست روی بهبود کیفیت در نظام تحصیلات عالی و راه اندازی گفتمان‌ها در تحصیلات عالی کشور جهت شناخت و معرفی بهتر ارزش های وطن دوستی از سوی محصلان و تقویت حب الوطن و انگیزه دهی برای آنان صحبت نمود.

دکتور عباس بصیر وزیر تحصیلات عالی ضمن قدردانی از حمایت‌های همه جانبه دکتور محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور در راستای پیشرفت و ترقی نظام تحصیلی کشور، روی برنامه‌ها، اولویت های کاری و نیازمندی های افغانستان در عرصه تحصیلات عالی صحبت نمود.

وی افزود وزارت تحصیلات عالی در سال جاری یک سلسله برنامه هایی را روی دست دارد تا کیفیت آموزش در نهاد های تحصیلات عالی را ارتقا داده و نظام تحصیلی را بسوی شاگرد محوری و تحقیق محوری سوق دهد که در این قسمت هیات رهبری این وزارت برای تحول بنیادی و اصلاحات اساسی مصمم می باشند.

وزیر تحصیلات عالی در ادامه گفت که یکی از مهمترین برنامه های امروز ما در این نشست، رونمایی۶۵ نصاب تحصیلی رشته‌های مختلف است که بر اساس نیازمندی های جامعه با درنظر داشت معیارهای جهانی بازنگری و انکشاف داده شده اند و قرار است الی اخیر سال جاری، ۹۰ نصاب تحصیلی دیگر نیز بازنگری و رونمایی گردد.

وی همچنان در رابطه به دیگر برنامه ها و اولویت های این اداره منجمله برگزاری برنامه های مشترک ماستری، ارزیابی نهادهای تحصیلات عالی خصوصی، طراحی خدمات محصلان، حکومتداری الکترونیک و سایر برنامه‌ها معلومات ارایه نموده از رهبری دولت خواست تا در کنار حمایت در تطبیق این برنامه‌ها در زمینه افزایش بودجه و ایجاد شهرک های رهایشی برای استادان همکاری و حمایت نمایند.

در این نشست فلم کوتاه که حاکی از دستآوردها، برنامه‌ها و پروژه‌های وزارت تحصیلات عالی بود، نیز به نمایش گذاشته شد.

در اخیر این نشست بنا بر هدایت محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور تعدادی از پروژه هایی که آماده بهره برداری بودند، توسط مسوولان ولایات که از طریق ویدیو کنفرانس در نشست یاد شده وصل بودند افتتاح شد.

تازه ترین اخبار

دوشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۲۱ - ۱۳:۳۶
Background image

کمپاین نهال شانی در پوهنتون کابل آغاز گردید

کمپاین نهال شانی در پوهنتون کابل بتاریخ 20 حوت با غرس بیش از ۲۰۰ اصله نهال زینتی در محوطه این نهاد علمی آغاز گردید.

روند نهال شانی در پوهنتون تازه آغاز گردیده و قرار است در روزهای. . .

دوشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۱۴ - ۱۵:۳۶
Background image

ورکشاپ آموزش مبتنی برنتیجه در پوهنتون کابل آغاز گردید

ورکشاپ ۶ روزه آموزش مبتنی برنتیجه OBE) ) برای ۲۲ تن از استادان جوان و تازه التقرر پوهنتون کابل ازسوی آمریت انکشاف مسلکی پوهنتون دایر گردید. اصول تدریس، کنترول صنف و اصول ارزیابی محصلین. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۲/۱۲/۸ - ۱۲:۵۸
Background image

دفتر دوکتوران بدون سرحد(MSF) به تعداد 1000 ثوب چپن سفید را به پوهنځی فارمسی اهدا نمود

دفتر دوکتوران بدون سرحد(MSF) به تعداد 1000 ثوبص چپن سفید یک بار مصرف را به ارزش (یک هزار) یورو،  روز دوشنبه مورخ 7 حوت سال 1402 به پوهنځی فارمسی پوهنتون کابل اهدا نمود. محترم پوهنوال. . .

برگشت به اخبار

گالری رسانه

کنفرانس تحت عنوان نزول القرآن که توسط اساتید محترم پوهنځی شرعیات ترتیب شده بود در پوهنتون کابل برگزار گردید. جزئیات بیشتر در گزارش ویدیویی!

چند قطعه عکس های زیبا از پوهنتون کابل در موسم بارانی

روز جهانی آب در پوهنتون کابل طی یک سلسله مراسم بزرگ تجلیل شد. ادامه مطلب در گزارش ویدیویی آماده شده:

در دیدار سفارت چین در کابل از محصلین برتر پوهنتون کابل با اهدای لوح تقدیر و هدایای نقدی تجلیل شد.ادامه مطلب در گزارش ویدیویی آماده شده:

پوهنتون کابل در سال ۱۴۰۲ هـ ش، به ارزش حدود ۹۰ میلیون افغانی ده ها پروژه انکشافی و توسعه را تطبیق نموده است. گزارش ویدیویی:

کار قير ریزی با سرکهای نو در داخل پوهنتون کابل آغاز گردید

کار ساخت پارک محصلین به وسعت 12 جریب زمین در محوطه پوهنتون کابل افتتاح گردید

آلبوم عکس های بهاری محوطه زیبای پوهنتون کابل سال ۱۴۰۲ هـ ش

البوم تصاویر صحن زیبا پوهنتون کابل بعد از باران ملایم و زیبا