مرکز مشاوره و روان درمانی

مرکز مشاوره و روان درمانی پوهنتون کابل توسط برنامه‌های انکشافی تحصیلات عالی HEDP از پروژه‌های بانک جهانی تجهیز و به بهره برداری سپرده شده است. از نظر اداری تشکیلات و ساختار نیروی بشری این مرکز تحت آمریت خدمات محصلان ومعاونیت امور محصلان بوده است، اما در اجرای فعالیت‌ها و نظارت علمی در همآهنگی با پوهنځی روانشناسی و علوم تربیتی می‌باشد. اهداف و فعالیت‌های مرکز مشاوره و روان درمانی پوهنتون کابل به صورت کلی به سه دسته تقسیم می‌شود.

  1. ارائۀ خدمات مشاوره و روان درمانی برای محصلان پوهنتون کابل با هدف رفع مشکلات روانی، رشد سطح تاب‌آوری و بلند بردن کیفیت زندگی محصلان، این خدمات شامل مشاوره‌های تحصیلی، شغلی، ازدواج، مشکلات فامیلی، درمان تشوشات و یا اختلالات روانی (اختلالات خلقی، انواع افسردگی‌ها)، اختلالات اضطرابی ( اضطراب اجتماعی و انواع اضطراب‌های دیگر)، اختلالات و سواس و اجبار.
  2. سیمینار‌ها و ورکشاپ‌ها به هدف آگاهی دهی و ارتقای ظرفیت محصلان مربوط به مسایل و پدیده‌های روانشناختی. اطلاع‌رسانی و آگاهی دهی در مورد اضرار مواد مخدر شکل گیری وابستگی روانی به مصرف مواد برنامه‌های مهارت‌های زندگی، برای بلند بردن و افزایش سطح عمل‌کرد محصلان.
  3. مهارت‌آموزی محصلان دیپارتمنت‌های پوهنځی روانشناسی، اجرای کارهای عملی، آموزش عملی مهارت‌های مشاوره، تمرین برگزاری انواع جلسات، اجرای انواع مداخلات روانشناختی.

جهت ارایۀخدمات, در طول هفته همه روزه از ساعت 8 صبح تا 5 عصر در خدمت محصلان می‌باشد و در یک محیط کاملاً امن روانشناختی پذیرای محصلان مراجعه کننده می‌باشد.

گالری رسانه

کنفرانس تحت عنوان نزول القرآن که توسط اساتید محترم پوهنځی شرعیات ترتیب شده بود در پوهنتون کابل برگزار گردید. جزئیات بیشتر در گزارش ویدیویی!

چند قطعه عکس های زیبا از پوهنتون کابل در موسم بارانی

روز جهانی آب در پوهنتون کابل طی یک سلسله مراسم بزرگ تجلیل شد. ادامه مطلب در گزارش ویدیویی آماده شده:

در دیدار سفارت چین در کابل از محصلین برتر پوهنتون کابل با اهدای لوح تقدیر و هدایای نقدی تجلیل شد.ادامه مطلب در گزارش ویدیویی آماده شده:

پوهنتون کابل در سال ۱۴۰۲ هـ ش، به ارزش حدود ۹۰ میلیون افغانی ده ها پروژه انکشافی و توسعه را تطبیق نموده است. گزارش ویدیویی:

کار قير ریزی با سرکهای نو در داخل پوهنتون کابل آغاز گردید

کار ساخت پارک محصلین به وسعت 12 جریب زمین در محوطه پوهنتون کابل افتتاح گردید

آلبوم عکس های بهاری محوطه زیبای پوهنتون کابل سال ۱۴۰۲ هـ ش

البوم تصاویر صحن زیبا پوهنتون کابل بعد از باران ملایم و زیبا