مراسم فاتحه عمومی شهدای حادثه دوازدهم عقرب پوهنتون كابل برگزار گرديد

Anonymous (not verified)
سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۱۷:۲۳
یبشسیبث

 مراسم فاتحه‌ عمومی شهدای حادثه دوازدهم عقرب پوهنتون کابل تحت عنوان «یادبود از شهدای علم و معرفت» به روزسه شنبه مؤرخ ۲۰ عقرب سال جاری با حضور خانواده‌ها و بازماندگان شهدای این حادثه، حامد‌کرزی رئیس جمهور پیشین و داکتر عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی کشور، دکتور عباس بصیر نامزد وزیر وزارت تحصیلات عالی، معینان و رؤسای ادارات مرکزی این وزارت، نامزدوزیر وزارت ارشاد، حج و اوقاف، پوهاند دکتور محمد عثمان بابری رئیس و معاونین ریاست پوهنتون کابل، رؤسا و استادان سه پوهنتون‌ مرکزی کشور، معین وزارت صحت عامه و نماینده‌های وزارت کار و امور اجتماعی، شهدا و معلولین و تعدادی از دیگر ادارات دولتی، بعضی از وکلای مجلس نمایندگان افغانستان، رؤسای پوهنځی‌ها، استادان، رئیس و اعضای اتحادیه محصلان و هزاران محصل در پوهنتون کابل برگزار گردید.

رئیس شورای عالی مصالحه ملی، نامزد وزیر وزارت تحصیلات عالی، رؤسای پوهنتون‌های علوم طبی کابل و پولیتخنیک، تعدادی از رؤسای پوهنځی‌ها و استادان پوهنتون کابل، و نماینده خانواده‌های شهدا با سخنراني در اين مراسم كه در محوطه پوهنځی فارمسی تدوير يافته بود هركدام ضمن محكوميت و تقبيح جدي اين حادثه جاهلانه و كوردلانه، به روح شهدا اتحاف دعا و با خانواده‌هاي شهدا و زخميان و همچنان با خانواده پوهنتون كابل، جامعه اکادمیک و خانواده تحصیلات عالی کشور اظهار همدردي و غم‌شريكي کرده از خداوند براي شهدا بهشت برين و براي زخميان آن حادثه صحت عاجل استدعا نمودند. این سخنرانان هرکدام به اهمیت علم و دانش، جدیت و استواری در تعقیب مسیر درس و معرفت، باورمندی به آینده‌ی روشن، مسئولیت پذیری مسئولان امنیتی و امیدواری به تأمین صلح پایدار در افغانستان تأکید ورزیده و از محصلان پوهنتون کابل و همه محصلان پوهنتون‌های کشور خواستند تا «بدون تسلیم‌پذیری» و با «روحیه بلند مبتنی بر امیدواری به آینده»، «به خشونت، نا امنی، تنگ‌نظری و جاهلیت دشمنان قصی‌القلب کشور نه» گفته به دروس و ادامه تحصیلات خویش مصمم‌تر و با اراده‌تر از پیش حاضر گردند و مسیر دانایی و پویایی را ادامه دهند.

رهبری پوهنتون کابل ضمن اتحاف دعا به روح شهدا و عرض تسلیت به خانواده‌های گرامی آنان، و استدعای شفا برای زخمیان حادثه دوازدهم عقرب پوهنتون کابل، از همه اشتراک کنندگان، محصلان عزیز که در مراسم حضور یافتند و تمام مردم، نهادها و پوهنتون‌های ملی و خارجی که از طریقه‌های گوناگون به شکل حضوری و یاهم با ارسال پیام اظهار غمشریکی کردند صمیمانه سپاسگزاری نموده، ازخداوند برایشان اجر و پاداش نیک مسئلت دارند.

اين مراسم که ساعت ۹ قبل از ظهر با تلاوت آیات الهام‌بخش کلام‌الله مجید آغاز گردیده بود، بعد از اداء فاتحه‌ی هزاران محصل پوهنتون کابل و سایر اشتراک کنندگان، به ساعت ۱۲:۳۰ ظهر با دعاعیه خیر و فلاح کشور خاتمه یافت.

تازه ترین اخبار

دوشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۲۱ - ۱۳:۳۶
Background image

کمپاین نهال شانی در پوهنتون کابل آغاز گردید

کمپاین نهال شانی در پوهنتون کابل بتاریخ 20 حوت با غرس بیش از ۲۰۰ اصله نهال زینتی در محوطه این نهاد علمی آغاز گردید.

روند نهال شانی در پوهنتون تازه آغاز گردیده و قرار است در روزهای. . .

دوشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۱۴ - ۱۵:۳۶
Background image

ورکشاپ آموزش مبتنی برنتیجه در پوهنتون کابل آغاز گردید

ورکشاپ ۶ روزه آموزش مبتنی برنتیجه OBE) ) برای ۲۲ تن از استادان جوان و تازه التقرر پوهنتون کابل ازسوی آمریت انکشاف مسلکی پوهنتون دایر گردید. اصول تدریس، کنترول صنف و اصول ارزیابی محصلین. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۲/۱۲/۸ - ۱۲:۵۸
Background image

دفتر دوکتوران بدون سرحد(MSF) به تعداد 1000 ثوب چپن سفید را به پوهنځی فارمسی اهدا نمود

دفتر دوکتوران بدون سرحد(MSF) به تعداد 1000 ثوبص چپن سفید یک بار مصرف را به ارزش (یک هزار) یورو،  روز دوشنبه مورخ 7 حوت سال 1402 به پوهنځی فارمسی پوهنتون کابل اهدا نمود. محترم پوهنوال. . .

برگشت به اخبار

گالری رسانه

کنفرانس تحت عنوان نزول القرآن که توسط اساتید محترم پوهنځی شرعیات ترتیب شده بود در پوهنتون کابل برگزار گردید. جزئیات بیشتر در گزارش ویدیویی!

چند قطعه عکس های زیبا از پوهنتون کابل در موسم بارانی

روز جهانی آب در پوهنتون کابل طی یک سلسله مراسم بزرگ تجلیل شد. ادامه مطلب در گزارش ویدیویی آماده شده:

در دیدار سفارت چین در کابل از محصلین برتر پوهنتون کابل با اهدای لوح تقدیر و هدایای نقدی تجلیل شد.ادامه مطلب در گزارش ویدیویی آماده شده:

پوهنتون کابل در سال ۱۴۰۲ هـ ش، به ارزش حدود ۹۰ میلیون افغانی ده ها پروژه انکشافی و توسعه را تطبیق نموده است. گزارش ویدیویی:

کار قير ریزی با سرکهای نو در داخل پوهنتون کابل آغاز گردید

کار ساخت پارک محصلین به وسعت 12 جریب زمین در محوطه پوهنتون کابل افتتاح گردید

آلبوم عکس های بهاری محوطه زیبای پوهنتون کابل سال ۱۴۰۲ هـ ش

البوم تصاویر صحن زیبا پوهنتون کابل بعد از باران ملایم و زیبا