برنامه تغییر برای پوهنتون کابل در شورای رهبری پوهنتون رونمایی گردید

Anonymous (not verified)
شنبه ۱۳۹۹/۷/۱۹ - ۱۶:۹
تغیر

برنامه تغییر برای پوهنتون کابل به روز دوشنبه مؤرخ ۱۴ میزان سال جاری باحضور پوهنمل عبدالتواب بالاکرزی معین امور علمی وزارت تحصیلات عالی، تعدادی از رؤسای ادارت مرکزی این وزارت، معاونین پوهنتون کابل و رؤسای پوهنحی‌ها ازسوی پوهاند دکتور محمد عثمان بابری رئیس پوهنتون کابل رونمایی شده و روی آن بحث صورت گرفت.

پوهاند دکتور محمد عثمان بابری رئیس پوهنتون کابل ابتدا حضور مقامات وزارت تحصیلات عالی و دیگر اعضای جلسه را در مجلس شورای رهبری پوهنتون خیر مقدم عرض نموده و سپس با نگاهی اجمالی به وضعیت عمومی نهادهای اکادمیک کشور بويژه پوهنتون کابل، به ارائه نتایج بررسی‌های‌شان از واقعیت‌ها، کاستی‌ها، نیازمندی‌ها و اجراآت صورت گرفته در پوهنتون کابل پرداخته و وضعیت موجود را قناعت‌بخش ندانست. پوهاند دکتور بابری گفت: حدود سه ماه گذشته رهبری پوهنتون با رؤسای تمام پوهنحی‌ها و آمریت‌ها راجع به امور و برنامه‌های انجام شده و جاری آنها صحبت و گفتگو نموده و این پوهنحی‌ها، ادارات و دفاتر کاری، عمارت‌ها، اماکن و محلات و محیط پوهنتون و... را بصورت دقیق بررسی نموده است که درنتیجه‌ی آن ضمن درنظرداشت واقعیت‌های موجود، نیازمندی‌ها و توقعات مردم و جامعه و چگونگی برابری با نیازهای بازار کار کشور تغییر در پوهنتون را یک نیاز مبرم دانسته و این طرح را تحت عنوان «برنامه تغییر برای پوهنتون کابل» به هدف ارتقاء کیفیت خدمات علمی و آموزشی و پاسخگویی به تقاضاهای مبرم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور و... تهیه نموده است. وی پس از ارائه مفصل و برجسته نمودن نکات عمده و جزئی این طرح از معین امور علمی وزارت تحصیلات عالی و سایر اعضای جلسه خواست تا نظریات و پیشنهادات خویش را راجع به آن ارائه نمایند که در نتیجه بعد از بحث و تبادل نظرهای مفید و مؤثر، این طرح ازسوی اعضای جلسه شورای رهبری پوهنتون تأیید و دکتور بابری رئیس پوهنتون به تطبیق آن در دوره مأموریت شان تعهد نمود.

پوهنمل عبدالتواب بالاکرزی معین امور علمی وزارت تحصیلات عالی نیز با صحبت در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از تلاش‌های مسئولان پوهنتون کابل، از یک سلسله نوآوری‌ها در عرصه پالیسی‌سازی‌های این وزارت، نظارت از پالیسی‌ها و چگونگی تطبیق آن، تمرکز زدایی از وزارت بسوی پوهنتون‌ها و از پوهنتون به دیپارتمنت‌ها، واگذارشدن صلاحیت و امتیازات تحقیقات علمی و نشراتی به پوهنتون‌ها و دیپارتمنت‌ها و... اشاره نموده و این طرح را متناسب و هماهنگ با دیدگاه و برنامه‌های جدید و جامع وزارت تحصیلات عالی خواند. پوهنمل بالاکرزی اذعان نمود که پوهنتون کابل دارای ظرفیت فوق‌العاده بوده و این ظرفیت‌ها می‌بایست با برنامه‌های جامعی چون برنامه تغییر پوهنتون کابل منسجم گردیده و به برآورده‌شدن توقعات مردم و جامعه و تحصیلات مبتنی بر تحقیق کار ارزشمند و مؤثر نمایند. وی ضمن ضروری بودن ایجاد تغییر در تمام پوهنتون‌های کشور، به نمایندگی از رهبری وزارت تحصیلات عالی از این طرح و رهبری پوهنتون کابل اعلام حمایت نموده به تطبیق مؤثر آن تأکید ورزید.

بعد از مباحث مفصل روی این موضوع، پوهاند بابری هدف جلسه را اجماع روی کار مشترک و انجام کار تیمی مشترک خوانده گفت، کار روی تطبیق این طرح آغاز یافته و رهبری پوهنتون کابل مصمم و متعهد به تطبیق و تحقق کامل این طرح می‌باشد و پیشاپیش از همکاری مسئولان وزارت تحصیلات عالی و مسئولان پوهنتون کابل تشکری نمود.

این جلسه که به ساعت ۱:۳۰ پس از چاشت آغاز یافته بود بعد از مباحث فوق به ساعت ۴ بعد ازظهر با دعاعیه خیر و فلاح کشور خاتمه یافت.

تازه ترین اخبار

دوشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۲۱ - ۱۳:۳۶
Background image

کمپاین نهال شانی در پوهنتون کابل آغاز گردید

کمپاین نهال شانی در پوهنتون کابل بتاریخ 20 حوت با غرس بیش از ۲۰۰ اصله نهال زینتی در محوطه این نهاد علمی آغاز گردید.

روند نهال شانی در پوهنتون تازه آغاز گردیده و قرار است در روزهای. . .

دوشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۱۴ - ۱۵:۳۶
Background image

ورکشاپ آموزش مبتنی برنتیجه در پوهنتون کابل آغاز گردید

ورکشاپ ۶ روزه آموزش مبتنی برنتیجه OBE) ) برای ۲۲ تن از استادان جوان و تازه التقرر پوهنتون کابل ازسوی آمریت انکشاف مسلکی پوهنتون دایر گردید. اصول تدریس، کنترول صنف و اصول ارزیابی محصلین. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۲/۱۲/۸ - ۱۲:۵۸
Background image

دفتر دوکتوران بدون سرحد(MSF) به تعداد 1000 ثوب چپن سفید را به پوهنځی فارمسی اهدا نمود

دفتر دوکتوران بدون سرحد(MSF) به تعداد 1000 ثوبص چپن سفید یک بار مصرف را به ارزش (یک هزار) یورو،  روز دوشنبه مورخ 7 حوت سال 1402 به پوهنځی فارمسی پوهنتون کابل اهدا نمود. محترم پوهنوال. . .

برگشت به اخبار

گالری رسانه

کنفرانس تحت عنوان نزول القرآن که توسط اساتید محترم پوهنځی شرعیات ترتیب شده بود در پوهنتون کابل برگزار گردید. جزئیات بیشتر در گزارش ویدیویی!

چند قطعه عکس های زیبا از پوهنتون کابل در موسم بارانی

روز جهانی آب در پوهنتون کابل طی یک سلسله مراسم بزرگ تجلیل شد. ادامه مطلب در گزارش ویدیویی آماده شده:

در دیدار سفارت چین در کابل از محصلین برتر پوهنتون کابل با اهدای لوح تقدیر و هدایای نقدی تجلیل شد.ادامه مطلب در گزارش ویدیویی آماده شده:

پوهنتون کابل در سال ۱۴۰۲ هـ ش، به ارزش حدود ۹۰ میلیون افغانی ده ها پروژه انکشافی و توسعه را تطبیق نموده است. گزارش ویدیویی:

کار قير ریزی با سرکهای نو در داخل پوهنتون کابل آغاز گردید

کار ساخت پارک محصلین به وسعت 12 جریب زمین در محوطه پوهنتون کابل افتتاح گردید

آلبوم عکس های بهاری محوطه زیبای پوهنتون کابل سال ۱۴۰۲ هـ ش

البوم تصاویر صحن زیبا پوهنتون کابل بعد از باران ملایم و زیبا