پروگرامهای تعلیمی

پوهنځی بیولوژی دارای دو دیپارتمنت زولوژی و بوتانی بوده، اما به سویه دیپارتمنت فارغ ده نیست و محصلان را به سویه لیسانس در رشته بیولوژی عمومی فارغ میدهد. همچنان ازدیاد تعداد دیپارتمنت ها از اهداف اساسی پوهنځی میباشد

پروگرام دوره لسانس در 4 سال (8 سمستر) تکمیل میگردد. در سمستر اول و دوم دروس اساسی و پوهنتون شمول، و در 6 سمستر دیگر مضامین اساسی و تخصصی تدریس میگردد. نظر به اینکه علم بیولوژی یکی از رشته ها خاص تطبیقی است، تقریباً فیصدی زیاد مضامین علاوه بر درس نظری درس تیوری (کارعملی) نیز دارد.. استادان این پوهنځی علا وه بر تدریس در پوهنځی بیولوژی در پوهنځی های دیگر (علوم وترنری، زمین شناسی، علوم اجتماعی، محیط زیست، فارمسی و روانشناسی و علوم تربیتی) نیز تدریس مضامین زولوژی عمومی، نباتات عمومی، ایکالوژی، بیولوژی حجره وغیره  را تدریس مینمایند.

دید گاه پوهنځی

پوهنځی بیولوژی در حال حاضر با تدریس، تحقیق و عرضه خدمات با کیفیت مصروف تربیه کادر های متخصص و ورزیده به سطح لیسانس برای اتباع کشور میباشد.

ماموریت پوهنځی

پوهنځی بیولوژی به منظور ارتقاع سطح دانش تخصصی کادر های ورزیده و توسعه تحقیقات با کیفیت در نظر دارد برنامه ماستری بیولوژی را در آینده نزدیک در چوکات این پوهنځی ایجاد نماید.

گالری رسانه

کنفرانس تحت عنوان نزول القرآن که توسط اساتید محترم پوهنځی شرعیات ترتیب شده بود در پوهنتون کابل برگزار گردید. جزئیات بیشتر در گزارش ویدیویی!

چند قطعه عکس های زیبا از پوهنتون کابل در موسم بارانی

روز جهانی آب در پوهنتون کابل طی یک سلسله مراسم بزرگ تجلیل شد. ادامه مطلب در گزارش ویدیویی آماده شده:

در دیدار سفارت چین در کابل از محصلین برتر پوهنتون کابل با اهدای لوح تقدیر و هدایای نقدی تجلیل شد.ادامه مطلب در گزارش ویدیویی آماده شده:

پوهنتون کابل در سال ۱۴۰۲ هـ ش، به ارزش حدود ۹۰ میلیون افغانی ده ها پروژه انکشافی و توسعه را تطبیق نموده است. گزارش ویدیویی:

کار قير ریزی با سرکهای نو در داخل پوهنتون کابل آغاز گردید

کار ساخت پارک محصلین به وسعت 12 جریب زمین در محوطه پوهنتون کابل افتتاح گردید

آلبوم عکس های بهاری محوطه زیبای پوهنتون کابل سال ۱۴۰۲ هـ ش

البوم تصاویر صحن زیبا پوهنتون کابل بعد از باران ملایم و زیبا