سرپرست وزیر وزارت امر به معروف و نهی از منکر از پوهنتون کابل دیدار نمود

Anonymous (not verified)
شنبه ۱۴۰۰/۱۱/۲ - ۱۰:۲۲
hhhh

سرپرست وزیر وزارت امر به معروف و نهی از منکر از پوهنتون کابل دیدار نمود

سرپرست وزارت امر به معروف و نهی از منکر به روز پنج‌شنبه مؤرخ 30جدی سال جاری طی یک نشست تعارفی، با رهبری و استادان پوهنتون کابل صحبت نمود.

محترم شیخ محمد خالد حنفی سرپرست وزارت امر به معروف و نهی از منکر، دکتور اسامه عزیز رئیس پوهنتون کابل و پوهاند دکتور شفیع شریفی معاون امور علمی پوهنتون از سخنرانان این مجلس بودند. شیخ حنفی سرپرست وزارت امر به معروف و نهی از منکر طی سخنان رهنمودی که در این برنامه داشت، راجع به ارزشهای اساسی اسلامی، چگونگی رعایت اصول و رسوم اسلامی در جامعه و بالخصوص اماکن اکادمیک، اهمیت اماکن تدریس، ارزشمندی و ضرورت روابط میان نهاد های تحصیلی و رهبری نظام و حکومت، رابطه و تٱثیر متقابل استادان و محصلان و نقش استادان در تطبیق قواعد اسلامی و توسعه و تحقق ارزش‌ های دینی صحبت نمود. وی با اشاره به نقش معلمی حضرت عایشه (رضی‌الله عنها) گفت که در نظام اسلامی آموختن علم بر هر مؤمن فرض بوده و بدین اساس هر مؤمن و همچنان «تمامی دختران و زنان حق دارند با رعایت ارزشهای اسلامی به سوی تحصیل شتافته و تحصیل و کار» نمایند. وی علاوه نمود که نصاب آموزشی با متون تبلیغی از سوی این وزارت تدوین گردیده و به زودی در نصاب آموزشی نهاد های تحصیلی شامل خواهد گردید و ضمناً برای فراهم ‌سازی یک فضای تحصیلی کاملاً اسلامی، در آینده ‌های نزدیک کمیته‌های امر به معروف و نهی از منکر نیز در تمامی نهاد های تحصیلی کشور ایجاد گردیده و این کمیته‌ ها در مشورت نزدیک با وزارت امر به معروف و نهی از منکر و رهبری پوهنتون‌ ها فعالیت خواهد نمود.

دکتور اسامه عزیز رئیس پوهنتون و پوهاند  دکتور شفیع شریفی معاون امور علمی پوهنتون نیز با صحبت در این برنامه ضمن خوش آمدگویی هیئت رهبری وزارت امر به معروف و اشتراک کننده گان برنامه، راجع به تطبیق اصول و ترویج ارزشهای اسلامی در پوهنتون کابل در گذشته و حال، آمادگی برای ارائه‌ی دروس مناسب در یک فضای مناسب برای محصلان ذکور و اناث و اطمینان ‌دهی به رهبری وزارت مذکور از رعایت اصول و ارزشهای اسلامی در این نهاد صحبت نموده و به تداوم این نشست‌ ها تٱکید ورزیدند. دکتور اسامه عزیز گفت که به باور ما مسئولیت پوهنتون‌ها است که برای شیرازه‌ی معنوی و مادی جامعه کار کند. مسئولیت پوهنتون‌ها فقط آموزش مسلکی نسل جوان نیست بلکه باید در کنار آن زمینه‌ای را فراهم سازد که نسل جوان یک نسل متقی، متدین، متعهد و پابند به ارزش‌های دینی و ملی باشند.

 

تازه ترین اخبار

دوشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۲۱ - ۱۳:۳۶
Background image

کمپاین نهال شانی در پوهنتون کابل آغاز گردید

کمپاین نهال شانی در پوهنتون کابل بتاریخ 20 حوت با غرس بیش از ۲۰۰ اصله نهال زینتی در محوطه این نهاد علمی آغاز گردید.

روند نهال شانی در پوهنتون تازه آغاز گردیده و قرار است در روزهای. . .

دوشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۱۴ - ۱۵:۳۶
Background image

ورکشاپ آموزش مبتنی برنتیجه در پوهنتون کابل آغاز گردید

ورکشاپ ۶ روزه آموزش مبتنی برنتیجه OBE) ) برای ۲۲ تن از استادان جوان و تازه التقرر پوهنتون کابل ازسوی آمریت انکشاف مسلکی پوهنتون دایر گردید. اصول تدریس، کنترول صنف و اصول ارزیابی محصلین. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۲/۱۲/۸ - ۱۲:۵۸
Background image

دفتر دوکتوران بدون سرحد(MSF) به تعداد 1000 ثوب چپن سفید را به پوهنځی فارمسی اهدا نمود

دفتر دوکتوران بدون سرحد(MSF) به تعداد 1000 ثوبص چپن سفید یک بار مصرف را به ارزش (یک هزار) یورو،  روز دوشنبه مورخ 7 حوت سال 1402 به پوهنځی فارمسی پوهنتون کابل اهدا نمود. محترم پوهنوال. . .

برگشت به اخبار

گالری رسانه

کنفرانس تحت عنوان نزول القرآن که توسط اساتید محترم پوهنځی شرعیات ترتیب شده بود در پوهنتون کابل برگزار گردید. جزئیات بیشتر در گزارش ویدیویی!

چند قطعه عکس های زیبا از پوهنتون کابل در موسم بارانی

روز جهانی آب در پوهنتون کابل طی یک سلسله مراسم بزرگ تجلیل شد. ادامه مطلب در گزارش ویدیویی آماده شده:

در دیدار سفارت چین در کابل از محصلین برتر پوهنتون کابل با اهدای لوح تقدیر و هدایای نقدی تجلیل شد.ادامه مطلب در گزارش ویدیویی آماده شده:

پوهنتون کابل در سال ۱۴۰۲ هـ ش، به ارزش حدود ۹۰ میلیون افغانی ده ها پروژه انکشافی و توسعه را تطبیق نموده است. گزارش ویدیویی:

کار قير ریزی با سرکهای نو در داخل پوهنتون کابل آغاز گردید

کار ساخت پارک محصلین به وسعت 12 جریب زمین در محوطه پوهنتون کابل افتتاح گردید

آلبوم عکس های بهاری محوطه زیبای پوهنتون کابل سال ۱۴۰۲ هـ ش

البوم تصاویر صحن زیبا پوهنتون کابل بعد از باران ملایم و زیبا