حالت فعلی پوهنځی

پوهنحی ارتباطات و ژورنالیزم از جمله پوهنحی‌های سابقه دار پوهنتون کابل است. دارای سه دیپارتمنت فارغ ده است؛ دیپارتمنت مطالعه ی ارتباطات، دیپارتمنت ژورنالیزم و دیپارتمنت روابط عامه. این پوهنحی دارای ساختمان مستقل در سه طبقه است که در آن صنف‌های درسی، دفترهای اداری، لابراتوارها، اتاق کنفرانس و دفترهای استادان وجود دارد.

در پوهنحی ارتباطات و ژورنالیزم به صورت مجموعی  24 استاد با درجه تحصیلی داکتر و ماستر و رتبه‌های علمی پوهنیار تا پوهاند مشغول تدریس اند. این پوهنحی به صورت مجموعی میزبان  (۴۳۰) محصل پسر و(۳۳۶) محصل دختر در سه دیپارتمنت که مجموعه شان (۷۶۶) می‌باشد. هر دیپارتمنت دارای نصاب درسی منحصر به خود است. قابل ذکر است که کلستر ژورنالیزم نیز تکمیل شده است و به زودی تطبیق آن شروع خواهد شد.

برنامه ماستری " ارتباطات جمعی" پوهنحی ارتباطات و ژورنالیزم در چوکات دیپارتمنت ژورنالیزم  قرار است  در سال 1402  برای نخستین بار آغاز شود. این برنامه  سی داوطلب ( داوطلبان آزاد، استادان   و کارمندان اداری پوهنتون کابل و وزارت تحصیلات عالی)  را می‌پذیرد.

این پوهنحی دارای سه لابراتوار فعال است؛ استدیوی رادیو صدای پوهنتون کابل، استدیوی آموزشی تلویزیونی و چاپخانه یا مطبعه می‌باشد که در هر لابراتوار یک همکاری تخنیکی( تکنیشن) مشغول کار است و برای محصلان به حیث رهنما کار می‌کنند. در این لابراتوارها به اساس تقسیم اوقات،  کارهای عملی مضمون‌های مرتبط اجرا می‌شوند. رادیو صدای پوهنتون کابل دارای جواز رسمی نشرات می‌باشد و روی موج اف ام 107.6  روزانه برای سه ساعت نشرات دارد.

در پوهنحی ارتباطات و ژورنالیزم یک کتاب‌خانه مجهز وجود دارد که دارای نزدیک به دو هزار جلد کتاب به زبان‌های دری، پشتو و انگلیسی می‌باشد.

پوهنحی ارتباطات و ژورنالیزم سالانه توامیت‌های همکاری با سازمان‌های رسانه‌یی امضا می‌کند که بر اساس این توامیت‌ها محصلان در کارهای عملی و  مونوگراف نویسی ازسوی این نهادها همکاری می‌شوند.

گالری رسانه

کنفرانس تحت عنوان نزول القرآن که توسط اساتید محترم پوهنځی شرعیات ترتیب شده بود در پوهنتون کابل برگزار گردید. جزئیات بیشتر در گزارش ویدیویی!

چند قطعه عکس های زیبا از پوهنتون کابل در موسم بارانی

روز جهانی آب در پوهنتون کابل طی یک سلسله مراسم بزرگ تجلیل شد. ادامه مطلب در گزارش ویدیویی آماده شده:

در دیدار سفارت چین در کابل از محصلین برتر پوهنتون کابل با اهدای لوح تقدیر و هدایای نقدی تجلیل شد.ادامه مطلب در گزارش ویدیویی آماده شده:

پوهنتون کابل در سال ۱۴۰۲ هـ ش، به ارزش حدود ۹۰ میلیون افغانی ده ها پروژه انکشافی و توسعه را تطبیق نموده است. گزارش ویدیویی:

کار قير ریزی با سرکهای نو در داخل پوهنتون کابل آغاز گردید

کار ساخت پارک محصلین به وسعت 12 جریب زمین در محوطه پوهنتون کابل افتتاح گردید

آلبوم عکس های بهاری محوطه زیبای پوهنتون کابل سال ۱۴۰۲ هـ ش

البوم تصاویر صحن زیبا پوهنتون کابل بعد از باران ملایم و زیبا