تعمیر جدید پوهنځی‌های پالیسی و اداره عامه و ریاضیات پوهنتون کابل به بهره‌برداری سپرده شده و افتتاح گردید

Anonymous (not verified)
سه‌شنبه ۱۳۹۹/۱۲/۱۲ - ۱۵:۱۲
نع

تعمیر جدید پوهنځی‌های پالیسی و اداره عامه و ریاضیات پوهنتون کابل که قبلاً به بهره‌بردای سپرده شده بود، به روز سه‌شنبه مؤرخ ۱۲ حوت سال جاری با حضور وزیر تحصیلات عالی، معین مالی و اداری و رؤسای ادارت مرکزی وزارت، رییس و معاونین ریاست پوهنتون کابل، رؤسای پوهنځی‌ها، تعدادی از استادان و محصلان پوهنتون کابل طی یک محفل و قطع نوار رسماً افتتاح گردیده و عملاً در معرض استفاده محصلان این دو پوهنځی قرار گرفت.

دکتور عباس بصیر وزیر تحصیلات عالی با صحبت در مراسم افتتاحیه این تعمیر ضمن ابراز خرسندی از اعمار و بهره‌برداری از این ساختمان، آن را یک اقدام همسو با دیدگاه وزارت تحصیلات عالی در جهت توسعه‌ی مراکز اکادمیک و پژوهش‌های علمی کشور دانسته علاوه نمود که: در حال حاضر ضرورت یک تغیر جدی در بخش تحصیلات عالی کشور درک گردیده و طرح‌هایی به هدف تحقق این تغیر روی دست نیز گرفته شده است. با اراده‌ای که در رهبری پوهنتون کابل و وزارت تحصیلات عالی وجود داشته و همچنان علاقه‌مندی‌ای که ازسوی رییس جمهور کشور ابراز گردیده است، کار روی تغیر پوهنتون کابل و سایر مراکز اکادمیک کشور از آموزشگاه‌های محض به مراکز تحقیق، پژوهش و تولید متون علمی جریان دارد تا ازین طریق ضمن تغیر رویکرد بخش تحصیلات عالی کشور، تحقیق و پژوهش در یک فضای معیاری را همچون یک اصل در این عرصه تحقق بخشیده و ازین طریق تغیر در کشور رقم زده شود. آقای بصیر از جانب وزارت تحصیلات عالی در راستای حمایت از هرنوع طرح‌های ابتکاری به هدف تغیر نهادهای اکادمیک اعلام حمایت کرده و در اخیر افتتاح این تعمیر جدید را برای پوهنتون کابل مبارک گفت.

سپس، پوهاند دکتور محمدعثمان بابری رییس پوهنتون کابل با صحبت در این محفل ضمن ابراز خرسندی از تکمیل شدن کار ساختمانی آن و خوش آمدگویی اشتراک کنندگان برنامه، افتتاح این تعمیر را مبارک گفته، روی چگونگی پروژه ساختمان این تعمیر، هزینه‌ها، امکانات، تجهیزات و نیازمندی‌های بعدی این ساختمان صحبت نمود. پوهاند بابری از رهبری وزارت تحصیلات عالی خواست تا در قسمت تجهیز مراکز تحقیقاتی و پژوهشی کشور و به ویژه توسعه‌ی بخش تحقیقاتی و تجهیز بیشتر و بهتر ساختمان‌های درسی با پوهنتون کابل همکاری نمایند.

این تعمیر با هزینه‌ی حدود ۱۳۲ میلیون افغانی از بودجه وزارت تحصیلات عالی، تحت نظر وزارت شهرسازی و اراضی در زمینی با مساحت ۱۹۰۰متر مربع احداث گردیده و دارای ۳۶ صنف معیاری درسی، ۲سالُن همایش، ۲ کتابخانه و تعدادی دفاتر اداری می‌باشد. پوهنځی‌ پالیسی و اداره عامه با حدود۶۵۰ دانشجو قبلاً با پوهنځی حقوق و علوم سیاسی و روان‌شناسی و علوم تربیتی، و ریاضیات با حدود ۵۰۰ محصل قبلاً با پوهنځی‌های فزیک و بیولوژی از ساختمان مشترک استفاده مینمودند که به دلیل کم‌بودن ظرفیت در این ساختمان‌ها نیاز جدی به ساختمان مستقل داشتند و اینک با اعمار این تعمیر مشکلات جای برای این دو پوهنځی مرفوع گردیده و محصلان گرامی پس از این دروس شان را در صنوف معیاری فرا خواهند گرفت.

تازه ترین اخبار

دوشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۲۱ - ۱۳:۳۶
Background image

کمپاین نهال شانی در پوهنتون کابل آغاز گردید

کمپاین نهال شانی در پوهنتون کابل بتاریخ 20 حوت با غرس بیش از ۲۰۰ اصله نهال زینتی در محوطه این نهاد علمی آغاز گردید.

روند نهال شانی در پوهنتون تازه آغاز گردیده و قرار است در روزهای. . .

دوشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۱۴ - ۱۵:۳۶
Background image

ورکشاپ آموزش مبتنی برنتیجه در پوهنتون کابل آغاز گردید

ورکشاپ ۶ روزه آموزش مبتنی برنتیجه OBE) ) برای ۲۲ تن از استادان جوان و تازه التقرر پوهنتون کابل ازسوی آمریت انکشاف مسلکی پوهنتون دایر گردید. اصول تدریس، کنترول صنف و اصول ارزیابی محصلین. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۲/۱۲/۸ - ۱۲:۵۸
Background image

دفتر دوکتوران بدون سرحد(MSF) به تعداد 1000 ثوب چپن سفید را به پوهنځی فارمسی اهدا نمود

دفتر دوکتوران بدون سرحد(MSF) به تعداد 1000 ثوبص چپن سفید یک بار مصرف را به ارزش (یک هزار) یورو،  روز دوشنبه مورخ 7 حوت سال 1402 به پوهنځی فارمسی پوهنتون کابل اهدا نمود. محترم پوهنوال. . .

برگشت به اخبار

گالری رسانه

کنفرانس تحت عنوان نزول القرآن که توسط اساتید محترم پوهنځی شرعیات ترتیب شده بود در پوهنتون کابل برگزار گردید. جزئیات بیشتر در گزارش ویدیویی!

چند قطعه عکس های زیبا از پوهنتون کابل در موسم بارانی

روز جهانی آب در پوهنتون کابل طی یک سلسله مراسم بزرگ تجلیل شد. ادامه مطلب در گزارش ویدیویی آماده شده:

در دیدار سفارت چین در کابل از محصلین برتر پوهنتون کابل با اهدای لوح تقدیر و هدایای نقدی تجلیل شد.ادامه مطلب در گزارش ویدیویی آماده شده:

پوهنتون کابل در سال ۱۴۰۲ هـ ش، به ارزش حدود ۹۰ میلیون افغانی ده ها پروژه انکشافی و توسعه را تطبیق نموده است. گزارش ویدیویی:

کار قير ریزی با سرکهای نو در داخل پوهنتون کابل آغاز گردید

کار ساخت پارک محصلین به وسعت 12 جریب زمین در محوطه پوهنتون کابل افتتاح گردید

آلبوم عکس های بهاری محوطه زیبای پوهنتون کابل سال ۱۴۰۲ هـ ش

البوم تصاویر صحن زیبا پوهنتون کابل بعد از باران ملایم و زیبا