از سالگرد شهادت احمد وحید مژده تجلیل صورت گرفت

tariq_admin
پنجشنبه ۱۴۰۱/۱۱/۱۳ - ۱۳:۵۳
833

طی محفل در پوهنتون کابل که ازسوی رادیوتلویزیون ملی راه‌اندازی گردیده بود، از چهارمین سالگرد شهادت احمد وحید مژده، تحلیل گر و دیپلمات سابق کشور گرامی‌داشت بعمل آمد.

در این محفل محترم مولوی امیر خان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه، رهبری پوهنتون کابل، معینان وزارت تحصیلات عالی، معین وزارت اقتصاد، رئیس رادیوتلویزیون ملی، رئیس کمیته المپیک، استادان پوهنتون و جمع کثیری از مسوولین ادارات مختلف حضور داشتند.

در این محفل سخنران هرکدام به نوبه خود پیرامون کارنامه‌های مبارزاتی، شخصیت و ویژگی‌های فردی و اجتماعی شهید مژده در دوران جهاد علیه شوروی و اشغال امریکایی صحبت نمودند و وی را مبارز قلم بدست و متعهد به منافع ملی و اسلامی بیان کردند.

محترم احمد الله وثیق، رئیس رادیو تلویزیون ملی، شهید مژده را انسان با علم و تحلیل گر قوی خواند و تاکید نمود که او یکی از سنگرداران با شهامت و قلم بدست علیه اشغال امریکایی بود. رئیس رادیوتلویزیون ملی ضمن تشکری از هم‌کاری‌های پوهنتون کابل در امر برگزاری این محفل، اضافه نمود که به زودی رادیوتلویزیون ملی و این نهاد اکادمیک یک تفاهم‌نامه هم‌کاری را امضاء خواهد نمود.

محترم مولوی امیر خان متقی، سرپرست وزرات امور خارجه ضمن صحبت پیرامون جنبه‌های شخصیتی شهید مژده، او را دیپلمات ورزیده و تحلیل گر موفق بیان کرد و  افزود که نام شهید مژده همیشه زنده‌است و از آن به نیکی یاد خواهد شد.

در این محفل محترم دکتور اسامه عزیز، رئیس پوهنتون کابل، محترم لطف الله خیرخواه، معین علمی وزارت تحصیلات عالی، محترم عبداللطیف نظری معین وزارت اقتصاد، محترم محمد زمان مزمل، آگاه سیاسی و شمار از کارشناسان دیگر نیز پیرامون شخصیت شهید احمد وحید مژده صحبت نمودند و از کارنامه‌های او به نیکی یاد کردند.

تازه ترین اخبار

دوشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۲۱ - ۱۳:۳۶
Background image

کمپاین نهال شانی در پوهنتون کابل آغاز گردید

کمپاین نهال شانی در پوهنتون کابل بتاریخ 20 حوت با غرس بیش از ۲۰۰ اصله نهال زینتی در محوطه این نهاد علمی آغاز گردید.

روند نهال شانی در پوهنتون تازه آغاز گردیده و قرار است در روزهای. . .

دوشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۱۴ - ۱۵:۳۶
Background image

ورکشاپ آموزش مبتنی برنتیجه در پوهنتون کابل آغاز گردید

ورکشاپ ۶ روزه آموزش مبتنی برنتیجه OBE) ) برای ۲۲ تن از استادان جوان و تازه التقرر پوهنتون کابل ازسوی آمریت انکشاف مسلکی پوهنتون دایر گردید. اصول تدریس، کنترول صنف و اصول ارزیابی محصلین. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۲/۱۲/۸ - ۱۲:۵۸
Background image

دفتر دوکتوران بدون سرحد(MSF) به تعداد 1000 ثوب چپن سفید را به پوهنځی فارمسی اهدا نمود

دفتر دوکتوران بدون سرحد(MSF) به تعداد 1000 ثوبص چپن سفید یک بار مصرف را به ارزش (یک هزار) یورو،  روز دوشنبه مورخ 7 حوت سال 1402 به پوهنځی فارمسی پوهنتون کابل اهدا نمود. محترم پوهنوال. . .

برگشت به اخبار

گالری رسانه

روز جهانی آب در پوهنتون کابل طی یک سلسله مراسم بزرگ تجلیل شد. ادامه مطلب در گزارش ویدیویی آماده شده:

در دیدار سفارت چین در کابل از محصلین برتر پوهنتون کابل با اهدای لوح تقدیر و هدایای نقدی تجلیل شد.ادامه مطلب در گزارش ویدیویی آماده شده:

پوهنتون کابل در سال ۱۴۰۲ هـ ش، به ارزش حدود ۹۰ میلیون افغانی ده ها پروژه انکشافی و توسعه را تطبیق نموده است. گزارش ویدیویی:

کار قير ریزی با سرکهای نو در داخل پوهنتون کابل آغاز گردید

کار ساخت پارک محصلین به وسعت 12 جریب زمین در محوطه پوهنتون کابل افتتاح گردید

آلبوم عکس های بهاری محوطه زیبای پوهنتون کابل سال ۱۴۰۲ هـ ش

البوم تصاویر صحن زیبا پوهنتون کابل بعد از باران ملایم و زیبا