پروگرامهای تدریسی پوهنځی

پروگرامهای تدریسی پوهنځی

پوهنځی تکنالوژی معلوماتی و مخابراتی سابقه ی غنی در بخش تیلی کمیونیکیشن دارد. تدریس تیلی کمیونیکیشن برای اولین مرتبه در سطح ملی در سال 1343 در پوهنځی دایر گردید و بعداً در سال 1386 بخش آی تی نیز به آن اضافه گردید که بازهم در صدر جدولی قرار میگیرد که به معرفی پروگرام آی – تی پرداخته است. پوهنځی تکنالوژی معلوماتی و مخابراتی بعد از ارتقا به سطح تحصیلات عالی دولتی عرضه پروگرام تحصیلی چهار ساله را تحت عنوان "پروگرام لیسانس در بخش تکنالوژی معلوماتی و مخابراتی " ویا Bachelor of Science in Information and Communication Technology (BS in ICT)  به سطح لیسانس دایر نموده است. با کسب تجارب غنی از برنامه فوق الذکر و نیاز سنجی سکتور های مربوط  مصم گردید که نصاب برنامه های ذیل را روی دست گیرد.

  • نصاب تحصیلی انجنیری مخابرات (Bachelor of Science in Telecommunication- BSC in TCE) : مسوولیت پیشبرد برنامه انجنیری مخابرات را دیپارتمنت انجنیری مخابرات به عهده داشته که تمام برنامه در هشت سمستر یا چهار سال تحصیلی بصورت کریدت تطبیق میگردد.
  • نصاب تحصیلی ساینس و انجنیری معلوماتی (Bachelor of Science in ISE) : مسوولیت پیشبرد برنامه (BS in ISE) را دیپارتمنت ساینس و انجنیری معلوماتی این پوهنځی به عهده دارد که تمام کورس ها در هشت سمستر ویا چهار سال تحصیلی تنظیم و با درنظرداشت پیش نیاز تطبیق میگردد.

 

گالری رسانه

روز جهانی آب در پوهنتون کابل طی یک سلسله مراسم بزرگ تجلیل شد. ادامه مطلب در گزارش ویدیویی آماده شده:

در دیدار سفارت چین در کابل از محصلین برتر پوهنتون کابل با اهدای لوح تقدیر و هدایای نقدی تجلیل شد.ادامه مطلب در گزارش ویدیویی آماده شده:

پوهنتون کابل در سال ۱۴۰۲ هـ ش، به ارزش حدود ۹۰ میلیون افغانی ده ها پروژه انکشافی و توسعه را تطبیق نموده است. گزارش ویدیویی:

کار قير ریزی با سرکهای نو در داخل پوهنتون کابل آغاز گردید

کار ساخت پارک محصلین به وسعت 12 جریب زمین در محوطه پوهنتون کابل افتتاح گردید

آلبوم عکس های بهاری محوطه زیبای پوهنتون کابل سال ۱۴۰۲ هـ ش

البوم تصاویر صحن زیبا پوهنتون کابل بعد از باران ملایم و زیبا