دیدگاه و مأموریت

دیدگاه :

پوهنځی کمپیوتر ساینس به عنوان اساس و مرکز پوهنځی ها و موسسات کمپیوتر در کشور عمل خواهد کرد و مرکز عالی برای مطالعات و تحقیقات خواهد بود. فارغ التحصیلان این پوهنځی به عنوان متخصصان مسلکی و ماهر، و محققان تحلیلی در بخشهای مختلف کمپیوتر ساینس شناخته شوند و در ارائه خدمات و نرم افزارهای مورد ضرورت به هدف توسعه و رشد اقتصادی کشور فعالیت خواهند نمود.

 

ماموریت:

پوهنځی کمپیوتر ساینس دارای ماموریت های ذیل میباشد:

  • ارائه تحصیلات عالی با کیفیت برای محصلین دوره لسانس و ماستری به منظور توانمند ساختن فارغ التحصیلان موفق و مبتکر برای جامعه.
  • ارتقاء کیفیت مسلکی، مهارت کار گروپی، مهارت تحلیل فارغ التحصیلان برای حل مشکلات پیچیده و مغلق با استفاده از کمپیوتر و تکنالوژی معلوماتی.
  • فراهم نمودن زمینه جهت ارایه دروس نظری و عملی با كيفيت عالی در بخشهای مختلف علوم کمپیوتری و توانائی فارغان این رشته در تطبیق و عملی نمودن این تیوری ها با استفاده از وسایل و تخنیکهای موثر برای تشخیص، دیزاین، تطبیق و محافظت سیستم های مختلف کمپیوتری.

گالری رسانه

کنفرانس تحت عنوان نزول القرآن که توسط اساتید محترم پوهنځی شرعیات ترتیب شده بود در پوهنتون کابل برگزار گردید. جزئیات بیشتر در گزارش ویدیویی!

چند قطعه عکس های زیبا از پوهنتون کابل در موسم بارانی

روز جهانی آب در پوهنتون کابل طی یک سلسله مراسم بزرگ تجلیل شد. ادامه مطلب در گزارش ویدیویی آماده شده:

در دیدار سفارت چین در کابل از محصلین برتر پوهنتون کابل با اهدای لوح تقدیر و هدایای نقدی تجلیل شد.ادامه مطلب در گزارش ویدیویی آماده شده:

پوهنتون کابل در سال ۱۴۰۲ هـ ش، به ارزش حدود ۹۰ میلیون افغانی ده ها پروژه انکشافی و توسعه را تطبیق نموده است. گزارش ویدیویی:

کار قير ریزی با سرکهای نو در داخل پوهنتون کابل آغاز گردید

کار ساخت پارک محصلین به وسعت 12 جریب زمین در محوطه پوهنتون کابل افتتاح گردید

آلبوم عکس های بهاری محوطه زیبای پوهنتون کابل سال ۱۴۰۲ هـ ش

البوم تصاویر صحن زیبا پوهنتون کابل بعد از باران ملایم و زیبا