استادان پوهنتون‌های مرکزی کابل وضع محدودیت‌ها ازسوی شورای امنیت سازمان ملل متحد بر رهبری وزارت تحصیلات عالی کشور را محکوم کردند

Anonymous (not verified)
چهارشنبه ۱۴۰۱/۴/۸ - ۱۱:۳۷
Jalasa e eteraz ustadan

استادان پوهنتون‌های مرکزی کابل در یک نشست اعتراضی که در پوهنتون کابل برگزار گردیده بود، وضع محدودیت‌های سفر و تعزیرات بر رهبری وزارت تحصیلات عالی کشور ازسوی شورای امنیت سازمان ملل متحد را محکوم کردند و خواهان لغو هرچه زودتر آن گردیدند. دراین نشست اعتراضی که روز سه‌شنبه مورخ 7 سرطان سال جاری برگزار گردیده بود، استادان و هیات‌های رهبری پوهنتون‌های مرکزی کابل اشتراک کرده بودند.

در آغاز محفل محترم پوهاند محمد شفیع شریفی معاون امور علمی پوهنتون کابل طی سخنانی اقدام شورای امنیت سازمان ملل متحد را غیر منصفانه خواند و گفت که رهبری وزارت تحصیلات عالی همیشه در تلاش بهبود سیستم تحصیلی کشور بوده و به کوشش شخص وزیر تحصیلات عالی دروس در پوهنتون‌ها آغاز گردیده و تمام امورات به حالت عادی خود ادامه دارد و این کار ملل متحد جفا به حق نظام تحصیلی کشور و مردم افغانستان است و ما امیدواریم که سازمان ملل روی این تصمیم غیر عادلانه خود تجدید نظر کند.

دراین نشست پوهنمل عبدالله اواب استاد پوهنتون کابل وضع تعزیرات از جانب شورای امنیت سازمان ملل علیه رهبری وزارت تحصیلات عالی را دشمنی با سیستم تحصیلی کشور خواند و تاکید کرد که این کار خلاف تمام قوانین بین المللی و حقوق بشری است و باعث محرومیت مردم افغانستان از حقوق اساسی شان می‌شود.

پوهاند نجیب الله امر خیل معاون امور علمی پوهنتون طبی کابل نیز وضع تعزیرات از جانب شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه رهبری وزارت تحصیلات عالی را کار خلاف قانون و غیر اخلاقی دانست و تاکید کرد که این کار ملل متحد در واقع بند کردن دروازه تحصیلات عالی بروی مردم افغانستان است و ما از جامعه جهانی می‌خواهیم که روی این تصمیم غیر مسوولانه خود تجدید نظر کند.

هم‌چنان دراین نشست پوهنمل شاه‎رخ روفی استاد پوهنتون تعلیم و تربیه و پوهندوی سیف الرحمن احساس استاد پوهنتون پولی تخنیک هر کدام به نوبه خود پیرامون موضوع صحبت نموده و تاکید نمودند که وضع تعزیرات علیه رهبری وزارت تحصیلات عالی و به انزوا کشیدن افغانستان کار درست و قانونی نیست و دنیا باید پروسه به انزوا کشیدن افغانستان را خاتمه دهد.

در اخیر این نشست اعتراضی، استادان و هیات‌های رهبری پوهنتون‌های مرکزی کابل با صدور قطع نامه‌ی خواهان لغو تمام تعزیرات و محدودیت‌ها بر رهبری وزارت تحصیلات عالی ازسوی سازمان ملل متحد شدند و تاکید کردند که این کار سازمان ملل خلاف تمام قوانین و پرنسیپ‌های پذیرفته شده‌ی بین المللی است و باید لغو گردد.

در بخش از قطع نامه آن‌ها تذکر رفته است که هر نوع وضع محدودیت و تعزیرات علیه مقام وزارت تحصیلات عالی در واقع دشمنی با نظام تحصیلی کشور و مردم افغانستان است و پیامدهای آن غیر قابل جبران و زیان آور خواهد بود و جفای بزرگ بر ملت مظلوم افغانستان شمرده می شود و باید شورای امنیت سازمان ملل این فیصله ظالمانه و بدور ازعدالت و واقعیت خود را پس گیرد.

تازه ترین اخبار

دوشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۲۱ - ۱۳:۳۶
Background image

کمپاین نهال شانی در پوهنتون کابل آغاز گردید

کمپاین نهال شانی در پوهنتون کابل بتاریخ 20 حوت با غرس بیش از ۲۰۰ اصله نهال زینتی در محوطه این نهاد علمی آغاز گردید.

روند نهال شانی در پوهنتون تازه آغاز گردیده و قرار است در روزهای. . .

دوشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۱۴ - ۱۵:۳۶
Background image

ورکشاپ آموزش مبتنی برنتیجه در پوهنتون کابل آغاز گردید

ورکشاپ ۶ روزه آموزش مبتنی برنتیجه OBE) ) برای ۲۲ تن از استادان جوان و تازه التقرر پوهنتون کابل ازسوی آمریت انکشاف مسلکی پوهنتون دایر گردید. اصول تدریس، کنترول صنف و اصول ارزیابی محصلین. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۲/۱۲/۸ - ۱۲:۵۸
Background image

دفتر دوکتوران بدون سرحد(MSF) به تعداد 1000 ثوب چپن سفید را به پوهنځی فارمسی اهدا نمود

دفتر دوکتوران بدون سرحد(MSF) به تعداد 1000 ثوبص چپن سفید یک بار مصرف را به ارزش (یک هزار) یورو،  روز دوشنبه مورخ 7 حوت سال 1402 به پوهنځی فارمسی پوهنتون کابل اهدا نمود. محترم پوهنوال. . .

برگشت به اخبار

گالری رسانه

کنفرانس تحت عنوان نزول القرآن که توسط اساتید محترم پوهنځی شرعیات ترتیب شده بود در پوهنتون کابل برگزار گردید. جزئیات بیشتر در گزارش ویدیویی!

چند قطعه عکس های زیبا از پوهنتون کابل در موسم بارانی

روز جهانی آب در پوهنتون کابل طی یک سلسله مراسم بزرگ تجلیل شد. ادامه مطلب در گزارش ویدیویی آماده شده:

در دیدار سفارت چین در کابل از محصلین برتر پوهنتون کابل با اهدای لوح تقدیر و هدایای نقدی تجلیل شد.ادامه مطلب در گزارش ویدیویی آماده شده:

پوهنتون کابل در سال ۱۴۰۲ هـ ش، به ارزش حدود ۹۰ میلیون افغانی ده ها پروژه انکشافی و توسعه را تطبیق نموده است. گزارش ویدیویی:

کار قير ریزی با سرکهای نو در داخل پوهنتون کابل آغاز گردید

کار ساخت پارک محصلین به وسعت 12 جریب زمین در محوطه پوهنتون کابل افتتاح گردید

آلبوم عکس های بهاری محوطه زیبای پوهنتون کابل سال ۱۴۰۲ هـ ش

البوم تصاویر صحن زیبا پوهنتون کابل بعد از باران ملایم و زیبا