د تدریس او محصلینو د ارزونې مېتودونه

د تدریس مېتودونه:

د کېمیا  پوهنځی يو نوی او مخکښ پوهنځی دی او د شته امکاناتو په مټ تل هڅه کوي چې په خپل تحصیلي نظام کې د معاصر تدریس او زده‌کړو مېتودونه وکاروي. د پراختیایي موخو ته د رسېدو لپاره په ښوونیزو او تحصیلي خدمتونو کې لاندېنۍ چارې ترسره کوي:

۱ – د عصري ټکنالوژۍ په مټ تدریس او په لکچرونو کې د ویډیو، پاورپاینټ، ډیاګرام او سیمولېشن کارول.

۲ – د ښه او اغېزناک درس لپاره محصلینو ته په ټولګیو کې د دریځ جوړول او پروجکټورونو نصبول.

۳ – پخپله د محصلینو له خوا تجربې کول او ډېټا راټولول.

۴ – د مونوګراف د موادو راټولولو لپاره محصلین له پوهنتونه بهر نور ادارو او ارګانونو ته ورمعرفي کول.

۵ – د درسي نصاب بيا بیا کتنه او د تدریس په پروسه کې يې د ارزونې پایلې پلي کول او هم په درسي نصاب کې د اړينو مضمونونو ځايول.

۶ – د کرېډټ سیسټم پلي کول.

۷ – په شته لابراتوارونو کې د اړینو او نویو تجربو کول.

۸ – په درسي نصاب کې د اغېزناک درسي نظام پلي کول او پایلې يې په نظر کې نيول.

۹ – محصلينو ته صنفي سيمينارونه ورکول.

۱۰ – د محصلانو ته د خپلو ستونزو په هواري کې واک ورکول.

۱۱ – د علمي او ورزشي سیالیو او د کتابلوستنې پروګرامونو جوړول.

۱۲ – د محصلانو د ظرفیت لوړونې سيميارونه او ورکشاپونه جوړول.

۱۳ – له SCL OBE- سیستم سره سم، امکاناتو په کتو ګام پر ګام پر محصل ولاړ مېتود منظم تطبيقول.

د محصلینو د ارزونې مېتودونه:

د مضمون/ کورس د ارزونې معیارونه د کرېډټ سیستم پر بنسټ کېږي، ټولې نومرې ۱۰۰ نومرې دي چې «حاضري، کورنۍدنده، صنفي ازموینه، ۲۰٪ ازموینه، د تطبیقاتو ازموینه او نهایي ازموینه» پکې راځي؛ ګډونوال پر صنفي فعالیتونو سربېره له ټولګي بهر هم د کورني‌کار په نامه ځينې فعالیتونه کوي او پایلې يې په ټولګې کې د پرېزېنټېشن یا سیمینار په توګه په جلا جلا وړاندې کوي. د مضمون ارزونه په بېلابېلو بڼو (ورځنۍ، میاشتنۍ، د سمېستر  په منځ او پای کې) کېږي.

۱ – د ورځني چلند ارزونه (۵٪)

 دغه ارزونه د صنفي فعالیت په نامه د کورس او اړوندو موضوعاتو د شننې، په صنفي بحثونو کې د ګډون، له استاد او ټولګیوالو سره د ښه چلند، او د پوهنتون او ټولګي د مقرراتو، نظم او د یسپلین په مټ کېږي.

باید یادونه وشي چې د دې (دوامدارې) ارزونې نومرې د محصل پر مجموعي نومرو باندې اغېز کوي.

۲ – د پروژې او سیمینارونو د کورني‌کار ارزونه (۵٪).

۳ – د سمېستر منځنۍ ارزونه: دغه ارزونه د سمېستر د منځنۍ ازموینې په نامه په اتمه اونۍ کې کېږي، رسمي ازموینه اخيستل کېږي، چې د نومرو معیار یې (۲۰٪) دی.

۴ – صنفي ازموینې (quiz) او یا په ساحه کې عملي څېړنه: دغه ارزونې د سمېستر په بهير کې د محصل له خبرېدلو پرته کېږي او که څېړنه ساحوي وي، د سمېستر په پیل کې محصل ته دنده ورکول کېږي چې د اړوند مضمون د ټولټال نومرو ۱۰٪ نومرې کېږي.

۵ – د سمېستر  د پای ازموینه: دغه ارزونه د سمېستر  په پای کې کېږي او د نومرو معیار یې (۶۰٪) دی.

د هر محصل د کامیابۍ نومرې ۵۵ دي، پر دې سربېره په هر سمېستر کې د ۶۰٪ عمومي اوسط پوره کول لازمي دي.

که کوم محصل په یادو شویو برخو کې هره برخه ترسره نه‌کړي، نو د هماغې برخې نومرې نه ورکول کېږي.

گالری رسانه

د کابل پوهنتون د فزیک پوهنځي په تاریخچې، لاسته راوړونو او راتلوونکو پلانونو په اړه ځانګړی راپور:

په کابل پوهنتون کې د تېرې اسد میاشتې په لړ کې د ترسره شویو فعالیتونو اړوند لنډ راپور. 

د فارمسي پوهنځي له رئیس دوکتور آقا محمد ژکفر سره د یاد پوهنځي په لاسته راوړنو او عمومي وضعیت ځانګړې مرکه:

په کابل پوهنتون کې د بېلابېلو پوهنځیو محصلینو د بهاري سمسټر نهایي آزموینې په پوره شفافیت او مناسب چاپیریال کې دوام لري، د مسوولینو په وینا د آزموینې شفافیت په موخه یې کمېټه جوړه کړې، ترڅو آزموینې په سمه او معیاري بڼه ترسره شي. نور حال د نشراتو آمریت له لو

د کابل پوهنتون د زراعت پوهنځي له رئیس پوهنمل صفي الله جوهر سره ځانګړې مرکه؛ په دې مرکه کې د یاد پوهنځي په ارزښت، فعالیتونو او په هېواد کې د کرنیز سکټور په ودې او اصلاحاتو مهمې خبرې او بحث شوی.

د سینګاپور هېواد څخه راغلي مېلمه استاد ډاکټر Dr. Edmund Chow اېډمنډ چاو له لوري د هنرونو پوهنځي د تیاتر ډیپارټمنټ محصلینو ته درې ورځنی ورکشاپ پای ته ورسېد. د تیاتر په برخه کې د تمثیلي پارچو وړاندې کولو او داستان لیکنې برخه کې محصلینو ته درې ورځنی ورکشاپ

د استعمال شوو اوبو د تصفیې سیستم له دېرش کاله وقفې وروسته بیا فعال شو، چې د پوهنتون په انګړ کې د شاوخوا شپېته جریبه شنې ساحې په خړوبولو کې به ترې کار اخیستل کېږي. بشپړ راپور د نشراتو آمریت له لوري په چمتو شوي ویډیویي راپور کې کتلی شئ.

کابل پوهنتون د بهرنیو ژبو او ادبیاتو پوهنځي اړوند د انګلیسي ډيپارتمنت لپاره یو مجهز کمپیوټر لب جوړ شوی، چې د هیواد د مختلفو پوهنتونونو علمي کادري بستونو د آزموينې ترڅنګ استادان پکې خپلې علمي څېړنې کوي او محصلین هم ترې په مختل

څه باید وکړو/ چی باید کرد? د (څه باید وکړو؟) تر عنوان لاندې د چاپیریال ساتنې په تړاو هنري تمثیل وړاندې شو. د کابل پوهنتون د ښکلو هنرونو پوهنځي د تیاتر ډيپارټمنټ محصلینو له لوري د لارښود استادانو په لارښوونه د "څه باید وکړو؟" تر عنوان لاندې د چاپیریال سات

د معلوماتي ټکنالوژي پوهنځي د کابل پوهنتون یو له هغو پوهنځيو څخه ده چې د مکرويانو سیمه کې قرار لري. د دې لپاره چې د یادې پوهنځي له علمي، اداري او تدریسي چارو څخه خبر شی، نو لاندي ويډيويي را پور وګورئ!

په کابل پوهنتون کې د نزول القرآن تر عنوان لاندي کنفرانس چي د شرعیاتو پوهنځي محترمو استادانو لخوا جوړ شوی وو، دائر شوو. نور جزئیات په لاندي ويډيويي راپور کې!

په باراني موسم کې د کابل پوهنتون څو ښکلي انځورونه