په کابل پوهنتون کی د محصلانو ظرفیت جوړونه

موخه: د محصلانو د کاري سطحې لوړول او د راتلونکو وظیفو لپاره اماده کول.

په کابل پوهنتون کې یو له مهمو اهدافو څخه د محصلانو د ظرفیت لوړول دي او په کاري برخو کې د زیات موفقیت اړین مهارتونه او پوهې زده کړې او فراغت زیات ډاډ دی. دا یو د ستراتیژیک پلان له مهمو برخو څخه دی ځکه د محصلانو ظرفیت جوړونه د پوهنتون کامیابي او پرمختګ بلل کېږي. له دې ور ا خوا د محصلانو ظرفیت جوړونه په بېلابېلو کاري برخو کې د کامیابي باعث کرڅي.

دغې موخې ته د رسېدو لپاره بېلابېل فعالیتونه او استراتېژیانې په کار لوېږي چې عبارت دي له:

  • څېړنیزه همکاري
  • په چالشونو پورې اړونده همکاري
  • معلوماتو ته لاسرسی
  • د محصلانو لپاره معاوضوي پروګرامونه
  • د زده کړه ییزو خدمتونو پروګرامونه
  •  

۱.۱څېړنیزه همکاري

څېړنه د ټولو علمي نهادونو له اړینو برخو څخه شمېرل کیږي او زده کونکي باید وپوهیږي او زده کړي چې څنګه بېلابېلو ستونزو ته مناسبه حل لاره د څېړنې په تر سره کولو سره پیدا کړي.  څېړنیزه مرسته د کابل پوهنتون محصلانو سره دا مرسته کوي تر څو خپل نظریات اومهرتونه یو له بل سره شریک کړي اوله یو او بل څخه زده کړه وکړي.

د څېړنیزې مرستې اصطلاح د پوهنځیو، څانګو او یا دو څېړنیزو ګروپونو تر منځ په مساویانه ډول له ګډون سره اړیکه لري تر څو خپل نظرونو او تجربې سره شریکې کړي. دا ګړنه د محصلانو د پرمختګ او د مهارتونو د زیاتوالي سبب ګرځي. 

د دغې موضوع تطبیق به له ۱۳۹۸ لمریز کال څخه پیل شي.

۱. ۲ د ستونزو په وړاندې مرستې او همکارۍ

بله ګټوره لاره چې د محصلانو د ظرفیت د لوړوالي سبب ګرځی هغه د ستونزو په وخت کې مرستې اوهمکاري ده.  دا برخه د استاد د رول د تغیر سبب ګرځي چې د استاد نقش له انتقال کونکي څځه اسانچاري او لارښود ته تغیروي. د ستونزو په حل کې یو له بل سره مرستې مستقیمه اړیکه لري د استادانو د تدریس له میتود او  او تحصیلي نصاب سره او د ځینو مراحلو په پام کې نیول په دې برخه کې حتمي دي لکه د مسئلې د حل مهارت، د ځاني زده کړې ستراتيژي، او د ګروپي ګډون مهارتونه چې دا ټول باید مهارتونه باید په کاري ژوند کې په پام کې ونیول شي.

د دغې برخې ستراتیژي به په ۱۳۹۸ کال کې تطبیق شي.

۱.۳ معلوماتو ته لاس رسی

دغې مسئلې ته د رسېدو په موخه د ځینو کړنو او ستراتيژیو پلي کول اړن دي. زده کړه ییز پروګرامونه یا  Tutorial کولای شي د یوې زده کړه ییزې لارې په تو ګه وکارول شي.  معلوماتو ته د لاس رسي په برخه کې  یوله بل سره ګډ کښيناستل یا Panel Discussions هم د یوې وسیلې په توګه استفاده کیدای شي.  ددغو برخو د تطبسق لپاره په کارپوه کسانو راغوښتل اړین دي تر څو له محصلانو سره  علمي خبرې اترې او نظرونه شریک کړي.  له بریالیو کسانو سره خبرې اترې او بحثونه محصلانو ته مثبته انګیزه ورکوي او په بېلابېلو برخو کې د دوی زده کړې لا پراخیږي.

ژمني زده کړه ییز پروګرامونه  هم  معلوماتو ته د لاس رسي په برخه کې یوه لار ده.   له دغو پروگرامونو څخه ګټه اخیستنه محصلان ته دا فرصت ورکوي چې له پوهنتونه بهر د رخصتیو په مهال کافي لاس ته راوړنې او تجربېلاس ته رواړي او په علمي برخې کې تمرینونه تر سره کړي.

د دغو پروگرامونو پیل به په راتلونکو کلونو کې په کابل پوهنتون کې تر سره شي.

۱.۴د محصلانو له‌پاره معاوضوي یا Exchange Programs  پروګرامونه

معاوضوي پروګرامونه د محصلانو د ظرقیت جوړونې په برخه کې ډېر مهم رول لري. د داسې پروګرامونو رامنځ ته کول او تر سره کول په زده کړه ییزو نهادونو کې مثبتې پایلې لري. د یادولو وړ ده چې د معاوضوي پروګرامونو ګټه نه یواځې په اکاډمیکه او زده کړه ییزه برخه کې ده بلکې د محصلانو د ژوند په ټولو برخو کې ګټور پروګرامونه دي. په همدې اساس به کابل پوهنتون په ټول ځواک سره کوښښ وکړي تر څو دا ډول ګټور پروګرامونه محصلانو ته برابر کړي تر څو هم زده کړي او هم له بېلابېلو فرهنګونو او ژبو سره بلد شي.

 د دغه پروګرام تطبیق د تجربې په توګه د بېلابېلو ستونزو د مناسب حل لپاره  محصلانو ته  مناسبو اسانتیاوو برابرول دي او همدا شان د محصلانو په ځان د اعتماد پیدا کولو ځواک ډيریږي.

پروگرام های معاوضوی در سال ۱۳۹۸ افزایش داده خواهد شد.

۱.۵ د زده کړې د خدمتونو پروگرامونه یا Service Learning

په بېلابېلو علمي برخو کې د زده کړه ییزو خدمتونو په واسطه له محصلانو سره مرسته چې د محصلانو په علمي او شخصي برخو کې د پرمختګ او په ټولنیزو کارونو کې د ګډون کولو سبب ګرځي.  د زده کړه ییزو خدمتو د بروګرام شاملول د تضمیت کیفت د امریت په ستراتیژیک پلان کې موخه دا ده چې له محصلانو سره په بیلابېلو برخو کې مرسته وشي.

د دغه برخې تطبیق به په ۱۳۹۹ کال کې په ټولو پوهنځيو کې پیل شي.

 

 

 

گالری رسانه

د کابل پوهنتون وترنري علومو پوهنځۍ: د زیاتو معلوماتو لپاره لاندې ویډیويي راپور وګورئ.

د کابل پوهنتون د فزیک پوهنځي په تاریخچې، لاسته راوړونو او راتلوونکو پلانونو په اړه ځانګړی راپور:

په کابل پوهنتون کې د تېرې اسد میاشتې په لړ کې د ترسره شویو فعالیتونو اړوند لنډ راپور. 

د فارمسي پوهنځي له رئیس دوکتور آقا محمد ژکفر سره د یاد پوهنځي په لاسته راوړنو او عمومي وضعیت ځانګړې مرکه:

په کابل پوهنتون کې د بېلابېلو پوهنځیو محصلینو د بهاري سمسټر نهایي آزموینې په پوره شفافیت او مناسب چاپیریال کې دوام لري، د مسوولینو په وینا د آزموینې شفافیت په موخه یې کمېټه جوړه کړې، ترڅو آزموینې په سمه او معیاري بڼه ترسره شي. نور حال د نشراتو آمریت له لو

د کابل پوهنتون د زراعت پوهنځي له رئیس پوهنمل صفي الله جوهر سره ځانګړې مرکه؛ په دې مرکه کې د یاد پوهنځي په ارزښت، فعالیتونو او په هېواد کې د کرنیز سکټور په ودې او اصلاحاتو مهمې خبرې او بحث شوی.

د سینګاپور هېواد څخه راغلي مېلمه استاد ډاکټر Dr. Edmund Chow اېډمنډ چاو له لوري د هنرونو پوهنځي د تیاتر ډیپارټمنټ محصلینو ته درې ورځنی ورکشاپ پای ته ورسېد. د تیاتر په برخه کې د تمثیلي پارچو وړاندې کولو او داستان لیکنې برخه کې محصلینو ته درې ورځنی ورکشاپ

د استعمال شوو اوبو د تصفیې سیستم له دېرش کاله وقفې وروسته بیا فعال شو، چې د پوهنتون په انګړ کې د شاوخوا شپېته جریبه شنې ساحې په خړوبولو کې به ترې کار اخیستل کېږي. بشپړ راپور د نشراتو آمریت له لوري په چمتو شوي ویډیویي راپور کې کتلی شئ.

کابل پوهنتون د بهرنیو ژبو او ادبیاتو پوهنځي اړوند د انګلیسي ډيپارتمنت لپاره یو مجهز کمپیوټر لب جوړ شوی، چې د هیواد د مختلفو پوهنتونونو علمي کادري بستونو د آزموينې ترڅنګ استادان پکې خپلې علمي څېړنې کوي او محصلین هم ترې په مختل

څه باید وکړو/ چی باید کرد? د (څه باید وکړو؟) تر عنوان لاندې د چاپیریال ساتنې په تړاو هنري تمثیل وړاندې شو. د کابل پوهنتون د ښکلو هنرونو پوهنځي د تیاتر ډيپارټمنټ محصلینو له لوري د لارښود استادانو په لارښوونه د "څه باید وکړو؟" تر عنوان لاندې د چاپیریال سات

د معلوماتي ټکنالوژي پوهنځي د کابل پوهنتون یو له هغو پوهنځيو څخه ده چې د مکرويانو سیمه کې قرار لري. د دې لپاره چې د یادې پوهنځي له علمي، اداري او تدریسي چارو څخه خبر شی، نو لاندي ويډيويي را پور وګورئ!

په کابل پوهنتون کې د نزول القرآن تر عنوان لاندي کنفرانس چي د شرعیاتو پوهنځي محترمو استادانو لخوا جوړ شوی وو، دائر شوو. نور جزئیات په لاندي ويډيويي راپور کې!