د ننداریزو ادبياتو ډيپارټمنټ
الف. د ډيپارټمنټ پیژندنه
د ډراماتيکو ادبياتو ډيپارټمنټ په ١٣٨٥ کال کې د تیاتر ډيپارټمنټ په چوکاټ کې د دراماتورگی په نامه د ننداریزو ادبیاتو د یوې برخې په توګه را منځه شوه او په ١٣٩٢ کال کې د فلم او ډرامې ليکنې ډيپارټمنټ تر نامه لاندې د ډيپارټمنټ کچې ته پورته شوه. ۱۳۹۵ کال د ډراماتيک ادبياتو د ډيپارټمنټ په نامه ونومول شوه.د فلمنامې لیکلو، نمایشنامه لیکلو، کیسه یزو ادبیاتو مضامین په عملي توګه او د کره کتنې، د اسطورې او حماسې ننداریز اړخونه، د عامه فرهنګ او ادبیاتو، د لیکوالۍ د قالبونو موضوعات په نظري توګه تدریس کیږي.
د دې ډيپارټمنټ فارغان د ډراماتيکو ادبياتو د تاريخ، ډراماتيکو اثارو او کيسو د جوړولو تر څنګ له کره کتنې او څېړنې سره هم اشنا دي. دا ډيپارټمنټ د محصلینو د مهارتونو او وړتیاوو د پیژندلو په موخه د ډراماتیکو ادبیاتو د محصلینو کلنۍ فیستیوال جوړوي. ننداریز ادبيات په اصل کې د تياتر، سينما، ادبياتو او ژورناليزم د ډګرونو تر منځ يو پل دی او په اصل کې د ادبياتو او د دریځ د بوختې نړۍ ترمنځ منځګړیتوب دی. د دې ډيپارټمنټ د لیسانس په کچه د تدریس شوي کریډیټ شمیر 136 کریډیټ دی.
ب. زده کړه یزې موخې
1. لیدلوی
د ډراماتيکو ادبياتو ډيپارټمنټ د ځیرکو او مسلکي کسانو د روزلو او د ډراماتيکو اثارو د جوړولو لپاره کار کوي. دا ډيپارټمنټ هڅه کوي چې د باهدفه مسلکي متخصصینو د روزلو په برخه کې، د تیاتر کارونو کمي او کیفیتي کچې ته وده ورکړي او د دې ډيپارټمنټ روزل شوې طبقه به د هدف لرونکو متخصصینو په توګه د دې خاورې کلتوري، ملي او مذهبي هویت په انعکاس کې لوی رول ولوبوي.
2. ماموریت
د ډراماتيکو ادبياتو په برخه کې د مسلکي کارپوهانو او وړ کسانو روزنه.
په افغانستان کې د ننداریزو ادبیاتو د تعلیمي خدمتونو معیاري کول.
د ډراماتيکو ادبياتو ډيپارټمنټ په کميتي او کيفي لحاظ د يوې داسې ادارې په توګه معرفي کول چې په ملي او نړيواله کچه تعليمي اعتبار ولري.
د هیواد په لوی کلتوري مدیریت کې برخه اخیستل، د تیاتر کارونو د تولید له لارې د ملي او اسلامي کلتور او ارزښتونو پراختیا او پیاوړتیا.
3. بنسټیزې یا ستراتيژيکې موخې
- د ننداریز متن د چمتو کولو، د غږ او تصویر په تولید کې د متخصص کارمندانو روزنه.
- د ډراماتيکو متنونو د پېژندنې او انعکاس په برخه کې د څېړونکو او مسلکي کارکوونکو روزنه.
- د فکري او پوهنیز تعامل روح ته وده ورکول.
- د کلتوري، ژبنيو او توکمیز توپیرونو د منلو په موخه د ننداریزو او کیسه یزو ادبیاتو پر مټ د ظرفیت را منځته کول.
- د ډراماتيک ادبیاتو په برخه کې د ستونزو، ټولنیزو ناخوالو او کلتوري مسایلو انعکاس په نړیواله ژبه او معیار.
ج. لابراتوار او زده کړه یز توکي
د ننداریزو ادبیاتو ډيپارټمنټ د وسایلو به حساب ډېر څه نه لري، یوازې د ننداریزو ادبیاتو ورکشاپ دی چې پنځه ډیسټاپ کمپیوټرونه، فوټوکاپي ماشین، دوه پراجکټورونه، دوه سکینرونه او یو پرنټر لري. د ننداریزو ادبیاتو ورکشاپ د راتلونکو پنځو کلونو لپاره د دې برخې تجهیز په پلان کې لري.
د. د ډراماتيک ادبياتو تحصیلي نصاب (ځانګړي موضوعات)
ګڼه |
د مضامینو نومونه |
کود نمبر |
کريډيټ |
ګڼه |
د مضامینو نومونه |
کود نمبر |
کريډيټ |
۱ |
ډرامه لیکنه 1 ( بنسټونه) |
FA-DL0302 |
2 |
9 |
قالب های نګارش |
FA-DL0107 |
2 |
۲ |
فلم نامه لیکنه 1 (بنسټونه) |
FA-DL0303 |
2 |
10 |
فلم نامه لیکنه 3 |
FA-DL0533 |
7 |
۳ |
کیسه یز ادبیات 1 |
FA-DL0204 |
4 |
11 |
عامه فرهنګ او ادبیات |
FA-DL0110 |
4 |
۴ |
ډرامه لیکنه 2 |
FA-DL0431 |
4 |
12 |
فلم نامه لیکنه 4 (عملي برخه) |
FA-DL0836 |
7 |
۵ |
فلم نامه لیکنه2 |
FA-DL0432 |
4 |
13 |
په ننداریزو ادبیاتو کې کره کتنه |
FA-DL0705 |
6 |
۶ |
کیسه یز ادبیات 2 |
FA-DL0337 |
2 |
14 |
ډرامه لیکنه 4 |
FA-DL0835 |
7 |
۷ |
ډرامه لیکنه 3 |
FA-DL0533 |
7 |
15 |
د حماسې او اسطورې ننداریز اړخونه |
FA-DL0608 |
2 |
8 |
په عرفاني ادبیاتو کې ننداریز اړخونه |
FA-DL0409 |
2 |
16 |
ښکلا پېژندنه |
FA-DL0723 |
2 |