لید لوری، مأموریت او موخې
لیدلوری:
د کمپیوټر ساینس د پوهنځي له جوړېدو څخه زموږ موخه د علمي او څېړنیزو مطالعاتو لهپاره د یو غوره مرکز جوړول دي. پر دې بنسټ په ملي، سیمهییز او نړيواله کچه یومعتبر علمي بنسټ نه یوازې د یو معیاري نصاب په چوکاټ کې د کمپیوټري علومو باکیفیته زدهکړې چمتو کوي، بلکې د هېواد د اړتیا د پوره کولو پهپار ګټورې حللارې هم لټوي. نو پر دې بنسټ د کمپيوټر ساینس پوهنځي د جوړېدو موخې او مقصدونه په لاندې ډول دي:
د غوره زدهکړیز، علمي او څېړنیز بنسټ په توګه د کمپیوټر ساینس پوهنځي جوړېدل.
د ملي، سیمهییزو او نړیوالو منل شویو معیارونو په پام کې نیولو سره د کمپیوټري زدهکړو یو معتبر مرکز تاسیسول.
د ګډڅانګیزو څېړنو عامول او د افغانستان د اقتصاد په ساتنې او غوړېدو کې د ګډون په موخه د مسلکي متخصصانو ترمنځ نوښتګر فعالیتونه ترسره کول.
په نړیوالو علمي څېړونو کې برخه اخيستل او همداراز د کمپیوټر ساینس د علم خپرولو کې فعاله ونډه اخیستل او په هېواد او سیمه کې د کمپیوټر د پوهانو ترمنځ د نوښت او څېړونو عامول.
ماموریت:
د پوهنځي فعالیتونه په لاندي ډول دي:
په لوړ علمي کیفیت سره د لېسانس، ماسټر او ډاکټر په درجو په کچه ټولنې ته د کمپیوټر ساینس فارغانو وړاندې کول، څو وکولی د څېړنکو، ښوونکو او متشبثينو په توګه خپلې ټولنې ته د خدمت جوګه شي.
ټولنې ته د داسې فارغانو وړاندې کول څو وکولی شي په ملي، سیمهییزه او نړیواله کچه مهارتونه او اړتیاوې تجربه او تشخیص کړي.
د کمپیوټر ساینس پوهنځي د استقلالیت او مالي ځانبسیاینې لهپاره هڅې.
موخې:
د کمپيوټر د سافټویر، انجینیرۍ، مدیریت، د کمپیوټري شبکو د امنیت او د معلوماتي سیسټمونو د مدریت په برخه کې د مسلکي اشخاصو او کادرونه روزل د دې پوهنځي له اساسي او بنسټيزو موخو څخه دي. د دې پوهنځي زدهکړیزې موخې په لاندې ډول خلاصه کولی شو:
- د بېلابېلو کمپیوټري علومو په برخه کې د بنسټیزو او مسلکي تیوریو درک او د دې تیوریو په پلي کولو کې د کمپیوټر د تشخیص، ډيزاین، تطبیق او د بېلابېلو سیسټمونو د ساتنې له ګټورو تخنیکي وسایلو څخه کار اخیستل.
- د مسایلو د ارزونې او تحلیل وړتیا لرل؛ په ټاکلي وخت د ګټورو لارو ټاکل، په شفاهي او لیکنۍ بڼه له نورو سره د اړیکو ټینګولو مهارتونه لرل او د کمپیوټر د بېلابېلو سیسټمونو او د معالوماتي ټېکنالوژي د ډيزاین لهپاره په فردي او ګروپي پروژو کې د کار وړتیا.
- له کمپپوټر او د بېلابېلو سیسټمونو څخه یې د کارونې او د ضررونو د مخنیوي پرمهال د مسلکي، تخصصي، قانوني، ټولنیز او اخلاقي مسوولیتونو اخیستولو وړتیا لرل او د ټولنې د هوساینې په موخه د کمپیوټري سیسټمونو په کار اچول، د بشري ټولنې له بېلابېلو برخو سره ګډې هڅې او له ټېکنالوژۍ څخه د یوې موخې نه؛ بلکې د یو وسیلې په توګه کار اخيستل.
بنسټي موخې:
لکه څنګه چې کمپيوټر ساینس یوه نوې پوهه او په دوامداره توګه د ودې او پراختیا په حال کې ده او دا ایجابوي چې په زدهکړیزو موسسو کې د دې پوهې زدهکړیالان له نویو علمي لاسته راوړنو او پرمختګونو سره اشنا او د لازمو مهارتونه په خپلولو کې یې ملتیا وکړو څو تر فارغېدو وروسته کورنۍ اړتیاوې بشپړ او ټولنې ته د خدمت جوګه شي. په همدې بنسټ د وخت له غوښتنو او د هېواد د اړتیاوو په نظر کې نیولو سره د پوهنځي زدهکړیز نصاب ته هر ځلې کتنه کېږي.
د لوړو زده کړو د دولتي او خصوصي بنسټونو او موسسو، مخابراتي شبکو او د سوداګریزو او دفتري چارو د شرکتونو د اړتیا وړ راټول شویو اطلاعاتو تر ژورې او کره مطالعې وروسته دې پایلې ته ورسېدو چې د پوهنځي نصاب د هېواد اړتیاوې په ځان کې نشيرانغاړلی او دا ایجابوي، چې په زدهکړیز نصاب او محتوال کې داسې بدلون راولو چې د هېواد د اړتیاوو او غوښتنو ځوابوونکی وي.